lördag 2 juli 2016

BARNKALASINSPIRATION - RYMDKALAS MATEN

Jag tog så otroligt mycket bilder under storebrors rymdkalas att det blir svårt att få ut dem alla på en gång. Men jag lovar att ni kommer få ta del av allt ifrån pyssel till maten och lekarna ifall ni också blir sugna på att ta er ut i rymden inför barnens kommande kalas, alternativt samla inspiration till ett annat tema.

Jag ville att alla godsakerna skulle gå i rymdens tecken och döpte dem därför till "rymdiga" namn.

GALAXER
Jag trädde 4 normalstora marshmallows på bambupinnar och ringlade sedan smält choklad över. på med en massa strössel i olika färger och ätbart glitter från My Perfect Day.

http://www.myperfectday.se/baka-dekorera/strossel/atbart-glitter-blatt


ASTROIDER
Jag rullade chokladbollar i silverglitter och la sedan ned dem i silverformar, båda från My Perfect Day. Glittret passade toppen till chokladbollarna och såg verkligen spännande ut!

http://www.myperfectday.se/fargteman/silver/sockerkristaller-metallic-silver


FLYGANDE TEFAT
Jag köpte färdiga munkar och satte ned små aliens i mitten av varje munk. Hips, vips så blev det flygande tefat!


RYMDTÅRTAN
Visste ni att det finns ätbar sprayfärg?? Jag hade ingen aning men tack vare My Perfect Day förvandlade vi jordgubbarna till rymdgubbar med silverfärgad sprayfärg. Vi toppade tårtan med ätbart silverglitter och silverströssel. Succé!! Alla dekorationer på tårtan var hemmagjorda och kalasgästerna tog med sig flera av dem hem. More is more i detta fall!

 
http://www.myperfectday.se/baka-dekorera/atbar-spray/atbar-spray-guld-1


RYMDPOP

Jag fyllde upp plastmuggar med popcorn och satte ner dem i cellofanpåsar. Jag klippte stjärnor ur glitterpapper och fäste dem med ett snöre.


RYMDKRUBB

Godispåsarna fylldes med retrogodis och såpbubblor. Barnen fick själva "köpa" godiset i lekstugekiosken för rymdpengarna dom vunnit i skattjakten tidigare på kalaset.

 Såpbubblorna klädde jag i egendesignat papper samt ögon från ICA. De rysliga tänderna har jag klippt ut från dekorplast.
 


 Såpbubblorna blev ett uppskattat inslag i godispåsen och går att variera i det oändliga, allt som behövs är lite fantasi och pysselmaterial.


 Vad brukar ni bjuda på när det är kalas?

http://www.myperfectday.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...